Život uz djecu vs. život s djecom

Slika

 

Kad sam prije više od sedam godina, u prvoj trudnoći, odlučila biti “samo” mama ili prije svega mama mome djetetu/mojoj djeci i to materijalno uobličiti izborom da pustim sve karijere, poslove, neovisno o tome što će to značiti financijski ili profesionalno – jer sve to bilo mi je i jest daleko manje važno nego biti s djetetom. I nek zvučim sad  radikalno i nefleksibilno no smatrala sam da je jedini način da imam dijete taj da barem to vrijeme do škole, prvih 6-7 godina budem – mama.

Da sam tu, da nitko ne plače za mnom, da se ni moje ni neko malo srce ne moraju slamati u tako krhkoj dobi svaki dan. Ili dok se “ne priviknu” (ili odustanu, grublje rečeno). Da budem svjedok svih malih crtica rasta i promjena, da mi ne mora nitko drugi reći što je danas prvi put napravila. Da ne mora nitko stajati zaljepljen na vratima i gutati suze gledajući me kako odlazim u dio života BEZ djeteta, da nitko ne mora trčati prema vratima gledajući jel to njegova mama stiže da ga vrati u svoj život. Tako sam se barem ja osjećala u vrtiću – kao da je to nešto što nije moj život. Moj život je bio uz moju mamu, sestru i tatu – a to je bilo prije i poslije vrtića. Vrijeme u vrtiću nisam računala kao život. To je bilo vrijeme u kojem sam bila neko napušteno siroče čijem životu nitko ne svjedoči. Čijem se samostalnom brisanju guzice i pranju ručica neće nitko s ljubavlju obradovati. Možda niti primjetiti.

Nisam ni slutila što sve takva odluka donosi. Što će se sve u životu mijenjati. Što će sve umrijeti. Što će se sve roditi. Koji dijelovi mene će zauvijek, malo pomalo, nestati i odustati a koji će procvasti a da nisam ni znala da u sebi krijem takve klice. Kakav intenziv samospoznaje stiže gratis u takvom načinu života…

Daleko od idiličnih slika majke koja peče kolače i uživa u šetnji parkom sa svojom djecom krije se prava istina o životu s djecom.

Jer to nije život uz djecu – gdje postoji neki život neovisan od njih, kojeg oni nisu dio, gdje su ljudi koje oni nikad nisu ni vidjeli.

To je život s djecom – dok radim sve svoje što radim one su tu, integrirane. Bolno svjesna činjenice da sam stalno model i učiteljica – kažem bolno jer sve moje falinge su jako očite pred čistim dječjim pogledom, svjesna odgovornosti spram tih meni povjerenih života. Svjesna ponekad s bolom u utrobi, težine mojih riječi izrečenih u nekim neslavnim trenucima…

Zašto je tako teško biti s djecom? Ne – biti uz djecu a istovremeno visiti na mobitelu, gledati TV, itd. nego –  biti S njima. Toliko svi želimo svoj ŽIVOT a djeca jesu život i od bivanja s njima mi bježimo kako znamo i umijemo. Ako ne drugačije onda barem mentalno. Baš zato jer oni jesu život. Oni jesu sadašnjost koja nosi budućnost. A tako je teško biti u sadašnjosti. Tako je teško ne bježati. A najveći dar koji djeca daruju onako usput je – život.

 

Praktično se na mnoge načine može živjeti s djecom kad se tako odluči. Radimo stvari zajedno. Zajedno stavljamo robu na pranje i slažemo ju. Zajedno se trudimo i učimo biti bolji jedni drugima. Zajedno pospremamo navečer igračke. Zajedno stavljamo suđe u mašinu. Dijelimo taj naš slatki život. Jer ptičice će odletjeti iz gnijezda – što je to što će ponijeti sa sobom? Koje navike će izgraditi u tom gnijezdu? Koja ponašanja? Koje vrijednosti? Što će njihovoj duši biti utočište kad odlete? Podučavamo li ih i tome? 

Svi temelji grade se na početku. Zato odabirem aktivno i većinski biti arhitekt i napraviti to najbolje moguće.

Zašto mislim da baš ja mogu to napraviti za svoju djecu najbolje moguće? Zato jer ih volim.

Jer majčina Ljubav je Sila. Majka je izvor i matica. I nema zamjene. I nema druge šanse. Godine idu. Čine ih dani. Dane čine sati.

A te sate želim biti tu. Jer ti sati jesu život. 

 

Oglasi

2 thoughts on “Život uz djecu vs. život s djecom

Komentiraj

