Linije i kava

Očekivali ste broj tjedna u naslovu? E pa žao mi je ali napustio me taj koncept. Naime, kao što to obično biva, mi konstruiramo život od točke do točke – u crtama, no on se ne odvija tako, nego u linijama. Pa sad kamo će ta linija skrenuti, zavrtiti, odlutati,…teško je predvidjeti. U ovom slučaju je napravila to da me napusti koncept tjedana i da pisanje ide iz života – i da tako bude u liniji umjesto da tvrdoglavo tupi po točkama i limitira sebe i druge.

Jutros “slučajno” nabasah na ovaj post i prvobitna reakcija mog uma bila je – mah, to se mene ne tiče. Sad sam deklarirani ovisnik čak štoviše obožavatelj crnog magičnog napitka no teško je lagati sam sebi. Meni je teško lagati i drugima. Pa se svašta provrtilo u mom umu i još se vrti pa ću podijeliti vrtlog i ovdje – možda još nekom da vjetar u leđa ili barem posije sjeme promjene.

Prije svega, moram naglasiti i podcrtati da za kavu nema zamjene. Nema. Ono što ona pruža je takav spoj koji djeluje na osjetila, kemiju u organizmu, fiziologiju,…nenadmašno. I zato tu iluziju treba ODMAH odbaciti. Neću naći zamjenu.

Drugo moram sebi priznati da sam najgori tip ovisnika – a to je “sve ili ništa”. Znači, kod mene nema zlatne sredine ili popit ću kavu tu i tamo za gušt, družeći se s prijateljicama – ne. Kod mene ili svaki dan pa čak i dva puta dnevno ili nikako.

Neću sebe ni druge sad opterećivati znanošću i medicinom nego ću ovako, laički i iskustveno reći mane i prednosti te moguća rješenja…

 

Hello good bye
Hello good bye

 

PREDNOSTI KAVE:

– mentalna stimulacija

– ekstra energija, “podizanje”

– gušt za sva osjetila

– društveni moment djeljenja

A LOŠE JE:

– ovisnost – ta nesloboda i moranje je ono što me strašno iritira, ako ćemo iskreno prema samima sebi. Dakle ta činjenica da se nešto mora je tako frustrirajuća i limitirajuća…

– oscilacije krvnog tlaka – kakve inače ne postoje dok se ne konzumira

– razdražljivost – osobito u spoju s PMS-om – klonite me se tada!

– pojačano izlučivanje vode a smanjen unos tekućina – zar nije očito samo po sebi koliko je ova točka loša???

– zubi i zadah – ne treba pojasniti

– narušen apetit – djeluje zasitno a to meni koja sam ispod svake normale što se tiče težine zaista u ovom trenutku ne treba

– narušen san – uz maleno djetešce koje se noću budi treba li naglasiti da je svaka minuta i kvaliteta sna vrlo važna

– konzumiranje mliječnih proizvoda – koji na moj organizam loše djeluju a konzumiram ih samo u obliku mlijeka u kavi

– povećano konzumiranje slatkog – inače nisam toliko šećerko no kad pijem kavu u nju stavljam šećer a slično vuče slično pa onda odjednom svakodnevno jedem i koju kockicu čokolade, pokoji keksić itd. – glikemijski indeks šeće u prevelikim amplitudama…

I što sad? Zamjene nema. Nikad nije lako pustiti pa ne treba odgađati jer neće doći bolji ni povoljniji trenutak – nego eto pregrizi i doviđenja….
Imam jednog saveznika koji bi mogao malo dati energetski poticaj a ujedno je i jako zdrav:

By my side
By my side

Nije ukusan, nije gozba za sva osjetila no mogao bi biti od pomoći.

Što se tiče gušta i serotoninske stimulacije, mogu si dozvoliti poneku kockicu neke dobre dobre čoksice, tipa Lindt ili Freya, pa još ako je s visokim udjelom kakaoa…A kupiti ću i kakao nibse za grickanje.

 

Eto, poželite mi mirno more na ovom putovanju ;-)!

Oglasi

6 thoughts on “Linije i kava

  1. Dobro je što si ti potpuno svesna da je spisak PROTIV mnogo duži nego onaj ZA, i što to, na kraju krajeva – glasno izgovaraš sebi (i nama). Kafa je droga, zaključak je jasan. A moj želudac jednostavno nije za to. Ja nemam baš ništa protiv kafe, niti protiv svih koji je piju, ali veruj mi, kada nekom kažem da ne pijem ni ovu, ni onu, ni onu…pogledi znaju biti vrlo nezgodni (blago rečeno). Tako da dođem u situaciju da se zapitam – gde sam pogrešila? kao malo dete “hoću i ja”… marketing je učinio svoje. U borbi smo već duže vreme. “Kakva je to žena kad ne pije kafu?”Kafa je povod za razgovor, druženje, a kod mene toga nema…tako da sam imala situacija početničkog ćutanja, prosto ne znaju ljudi započeti ragovor bez kafe?!
    “Čime da te poslužim?”
    “A što bi me služilia, nisam ja došla da me služiš, nego da pričamo.”
    Razumeš?…

    1. Razumijem skroz tvoju situaciju, ja sam u svom kavopijskom stažu imala pauze od po dvije godine čak — no srećom pa ustvari znam nekoliko ljudi koji ne piju kavu a koji su mi bliski pa onda nekako znamo i bez toga 😉
      A to sad lijepo ide u prilog 🙂

Komentiraj

