Zelena Košarica – SEG Pula

Nakon što sam se i sama mučila i dovijala kako najbolje iskoristiti tjednu košaricu povrća na koju sam kao član Solidarne ekološke grupe Pula pretplaćena, odlučila sam posvetiti niz postova temi naše lijepe zelene košarice. Pokazat ću vam što sam sve dobila, kako skladištim te napisati kako iskoristim dobiveno svaki tjedan – jer velika je šteta da ne velim grijeh, baciti s ljubavlju uzgojeno i rijetko čisto povrće.

Pa krenimo s prošlotjednom košaricom!

Prije nego krenem po košaricu obično očistim frižider i pripremim mjesto za novo povrće.

IMG_4193

I evo stiže – košarica! Ovo je od 19.01. znači prava zimska…

Dakle vidimo sljedeće: daikon, repu, cima di rapa, par ciklica, par batatića, radič (mislim barem da je to neka vrsta radiča :-)), kineski kupus, u vrećici je blitva, čičoke i prekrasni ljubičasti kelj koji nažalost postane zelen kad se skuha ;).

Košarica

I sad još jedna fotka kako sam si ja to rasporedila u frižider…

košara.jpg

Blitvu sam ostavila u njenoj vrećici ali sam ju otvorila i raširila – jer nju prvo trošim odmah ujutro. Radič sam stavila u zip vrećicu i u nju papirnati ubrus – to je izvrstan način spremanja svega zelenog lisnatog – salata, blitve, špinata,…Ubrus će upijati višak vlage i povrće na taj način dulje ostaje svježe. Ukoliko se jako natopi ubrus, stavite novi. Vrećice ne bacam nakon upotrebe nego ih izvrnem naopako i pustim da se osuše i eventualno istresem ako je kakva zaostala mrvica na njima. I ponovno ih koristim kad dođe novo povrće. Ostalo povrće raspoređujem po ladici i kutijama/posudama.

Nakon što sam sve rasporedila, napravim popis što smo sve dobili. Zatim po danima napravim radnu verziju tjednog menija – do idućeg utorka, na način da iskoristim svo povrće. Prvo koristim ono koje kraće može stajati – recimo ovaj put je to bila blitva. Zatim radić, itd. a zadnje koristim ono koje dulje ostaje svježe – kao što je recimo repa ili čičoka.

Nakon toga, razmotrim što imam u kući a što je još potrebno kupiti kako bi mogla napraviti  sve isplanirano – pa onda u srijedu obavljam tjednu kupovinu potrebnih namirnica.

Evo što sam isplanirala i manje-više realizirala:

Srijeda: Pašta sa blitvom i šalšom

Salata od radiča

Četvrtak: Maneštra od miješanih mahunarki

Burek sa sirom (ručno vučene kore)

Petak:  Dal (juha povrće i leća)

Pašta s cima di rapa a djeci pašta s brokulom i vrhnjem

Subota: Pizza (domaća – kuhana šalša, nadjev od povrća, tijesto mješavina bijelo, integralno i kukuruzno brašno)

Nedjelja: Povrtna krem juha (mješano povrće)

Ječmena kaša s kiselim kupusom

Salata od daikona

Kolač s mrkvom

Ponedjeljak: Palenta (bijela Krušvarova ;))

Varivo od korjenastog povrća (repa, čičoka, itd.)

Grah salata

Utorak: Krem juha od cvjetače

Pečeni krompiri

Varivo od kineskog kupusa

 

Planiram samo ručkove. Trudim se da su “child friendly” jer nerado pravim dva različita ručka, tako da nastojim da je bar nešto njima interesantno. Što nije lako postići…eh.

Morala sam dodatno kupiti krompir i mrkvu (to sam također preko SEG-a) i po glavicu brokule i cvjetače te šampinjone za pizzu.

Dobrodošli su vege prijedlozi za korištenje navedenih namirnica ;-)!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oglasi

One thought on “Zelena Košarica – SEG Pula

Komentiraj

