Jedna haljina – 7 dana/ One dress – 7 days

U mom eksperimentiranju s odjećom i stilom nekako sve više idem ka minimalnom. Od projekta 33 koji predlaže 33 odjevna predmeta u 3 mjeseca (jedno godišnje doba) sve više idem ka “10 item wardrobe” u kojem odaberete 10 odjevnih predmeta koji su baza plus nekoliko dodataka. I onda ih mijenjate za svako godišnje doba.

U doba pretjeranog konzumerizma, neetične masovne proizvodnje jeftine odjeće, prebrzog mijenjanja trendova, ja nalazim neki svoj put i pritom eksperimentiram. Minimalizam, rabljena odjeća i “capsule wardrobe”.

Istraživanja pokazuju da većina ljudi 80% vremena nosi 20% odjeće koju posjeduje. Moja je tendencija nositi 100% vremena 100% odjeće koju posjedujem. A ispada da to zaista nije puno odjeće.

Zato sam odlučila malo se poigrati pa sam čitav tjedan nosila jednu haljinu – svaki dan malo drugačije stiliziranu. Bio mi je to baš izazov i veliki gušt – izazov jer sam radila svakakve poslove u njoj – od vrtlarenja i čišćenja kuće, preko igranja s djecom  u parkiću, do odlaženja na formalnija mjesta, kupovinu do rođendana. A gušt jer je pojednostavilo moj život i probudilo kreativnost.

Naučila sam puno toga!

  1. potrebno je malo! Nekoliko haljina po godišnjem dobu uz prikladne dodatke sasvim je dovoljno za sve moguće situacije.
  2. kreativnost raste kad nema previše izbora. Kad imamo puno izbora na kraju se osjećamo kao da nemamo što obući. I završimo u istoj šlampavoj kombinaciji ponovno i ponovno.
  3. treba kupovati odjeću koja se može nositi na puno različitih načina i biti neutralne boje. Haljina srednje debljine bez rukava je savršen primjer – može se nositi sama, može s majicom kratkih rukava ispod nje, s majicom dugih rukava ispod nje, s vesticom preko nje, s tajicama, sa najlonkama, bez ičega,…
  4. uniforma nije loša stvar  – ako je dobrog kroja i ako vam se sviđa!
  5. kad imate malo onda to cijenite i čuvate – vrtlarila sam s pregačom i s rukavicama. Kuhala i spremala također s pregačom. Nisam se sprljala iako sam radila svašta u toj jednoj haljini.
  6. previše peremo odjeću…i tako trošimo previše struje i vode te deterđenta koji još i šteti okolišu ako nije ekološki. U redu je prljati ono što stvarno zaprljamo, iznojimo i naravno svakodnevno donje rublje no neke se stvari stvarno mogu dobro čuvati i rjeđe prati.

Ovo je ta haljina:

IMG_4767

A ovo su kombinacije:

Image-1

 

 

Oglasi

One thought on “Jedna haljina – 7 dana/ One dress – 7 days

Komentiraj

