Kako čistim kuću – 2. dio – Tjedni zadaci

Prošli tjedan sam napisala svoju dnevnu – jutarnju i večernju rutinu. Naravno da svi ne živimo jednakim stilom života i ne provodimo jednako vremena kod kuće – nekih pola dana nema doma, neki imamo puno djece a neki puno kućnih ljubimaca…Ja sam doma, imam jedno dijete od 3.5 godine koje ne ide u vrtić i stalno je sa mnom i jedno od 9 koje ide u treći razred (plus glazbena škola, ples i Aikido – to pišem da znate da i to treba organizirati ;-)). Nemam kućnih ljubimaca. Stan mi ima 120 m2, dvije kupaone. Dvije etaže što znači i stepenište unutar stana. Veliki balkon. Puno prozora. Malo tepiha. Vaša je situacija možda totalno različita…

Ali nadam se da će ova moja razmatranja i navike koje dijelim s vama ipak biti inspiracija da čistite jer je naš dom puno ugodniji kad je čisto mjesto – i teško je opustiti se i uživati ako nam pogled remete nagomilane stvari koje nisu na svom mjestu, prst prašine na polici s knjigama, ormar pun odjeće koju odavno nitko ne nosi itd. itd.

Prvo sam tjedno čišćenje radila jednom tjedno – subotom prijepodne. I uzimalo mi je skoro 2 sata vremena a izgledalo je ovako:

  1. brisanje prašine u čitavoj kući
  2. pranje svih staklenih površina unutar čitave kuće (slike, ogledala)
  3. usisavanje čitave kuće
  4. pranje svih podova
  5. detaljno čišćenje kupaona
  6. promjena krpica za dnevno sušenje i brisanje lavandina i kada, promjena tepisića u velikoj kupaoni (u maloj nemam).

Uvijek bih krenula s gornjeg kata pa prema dolje. Uvijek od zadataka na gornjoj površini (prašina) pa prema podu jer odozgo svašta pada prema dolje.

Moram priznati da mi je bila jako slaba volja da ulupam 2 sata subotnjeg prijepodneva na čišćenje. I onda sam našla novi sistem – takav da te tjedne zadatke rasporedim po tjednu – svaki dan nešto od toga. I zasad mi super funkcionira. Ali mi se čini za žene koje rade i koje preko tjedna ne stignu sve to – da ipak žrtvuju u komadu vrijeme za tjedno čišćenje. Moguće da će vam trebati manje vremena – meni te dvije kupaone oduzmu prilično vremena plus po stepenicama gore dolje i same stepenice. Čini mi se za stan od manje kvadrata, bez stepenica i s jednom kupaonom – da je dovoljno i manje.

IMG_5262
Zar nisu krasne ove rukavice za čišćenje još u kombinaciji sa ovom krpicom?!?!

Što radim sada? Rascjepkano po danima, obično napravim nakon doručka taj tjedni zadatak. Treba mi malo vremena – osim za kupaone najmanje 20 min do pola sata. Ukupno za obje.

  1. ponedjeljak – kupatila detaljno, promjena krpica za čišćenje, promjena tepisića
  2. utorak – brisanje prašine u čitavoj kući
  3. srijeda – usisavanje čitave kuće i pranje poda
  4. četvrtak – skeniranje svih prostorija i pospremanje svega što nije na svom mjestu
  5. petak – ako bilo što od prva četiri nisam stigla, nadoknadim petkom

Probala sam i da je srijedom usisavanje a četvrtkom pranje poda – ali ne mogu tako jer mi se ipak u 24 sata nakupi dlačica, mrvica, itd. pa ne mogu samo to sve oprati – tako da uvijek spajam usisavanje i pranje.

Javite kako vi rješavate ove stvari – može i preko Facebook komentara. Ako želite da o još nečem pišem javite. Ako imate kakvu inovativnu ideju – podijelite molim :-).

Još nas čeka jedna tema – 3. dio – u kojem govorim o detaljnom čišćenju koje provodim na mjesečnoj bazi i što u to ulazi.

Ostajte mi dobro, živahno i čisto :-)!

 

 

 

 

Oglasi

Komentiraj

